måndag 14 juni 2010

Mage Med MedX

Här har vi ytterligare en magövning som involverar samtliga magmuskler. Som alla andra MedX-maskiner kan man finjustera motståndet väldigt väl och den ger minimalt med friktion. Grundtekniken är densamma som vid Cybex Eagle-maskin, med skillnaden att maskinens rörliga del fixeras mellan armarna och kroppen istället för i händerna, vilket underlättar för de flesta att hitta korrekt teknik. Tyvärr är detta det enda exemplaret som existerar i Sverige, så du måste komma till Sportlife i Rollsbo för att uppleva den.

2 kommentarer:

  1. Finns redskap som ger ännu mindre friktion, testa Nautilus nya ONE serie. Du hade garanterat gillat deras magmaskin.

    Era MedX maskiner har har väl 10 år på nacken.

    SvaraRadera
  2. Jag kände på några Nautilus-maskiner på Fibo, men jag minns inte vad jag tyckte. Jag borde ha granskat dem lite noggrannare.

    Jag tror att de första MedX Core Spinal Fitness-maskinerna kom för cirka 10 år sedan. Våra MedX-maskiner är cirka 5 år gamla och är inte exakt samma som de första som kom.

    SvaraRadera