tisdag 29 juni 2010

X-Force!

Det är nu cirka 40 år sedan Arthur Jones revolutionerade styrketräningen med sina Nautilus-maskiner. I sann Arthur Jones-anda har nu det svenska företaget X-Force kommit med en revolutionerande nyhet; styrketräningsmaskiner som på egen hand ger 40% mer motstånd i den negativa fasen jämfört med den positiva. Det var Arthur Jones som var först med att betona hur effektiv den "negativa" träningen är och han konstruerade även maskiner där man på egen hand uteslutande kunde träna den negativa fasen.

Enligt mina uppgifter är det samma person som tog Nautilus till Sverige som ligger bakom X-Force, vilket får mig att tro att maskinerna håller hög kvalitet in i minsta detalj. Jag längtar efter att få testa dem, men det verkar inte som om de finns tillgängliga på någon anläggning än. Jag har mailat dem och inväntar svar.


3 kommentarer:

  1. När, var och hur gör man för att få prova?
    Jag älskar det här!

    SvaraRadera
  2. Jag har fortfarande inte fått svar på mailet jag skickade dem. Jag håller er uppdaterade!

    SvaraRadera
  3. jag har testat, finns i göteborg:
    http://boxerkille.blogspot.com/2010/07/testat-traningsmaskiner-fran-x-force-pa.html

    SvaraRadera