fredag 3 september 2010

Min oumbärliga träningspartner

Jag var ganska sen med att bära med mig min egen musikspelare på gymet när jag tränade. Jag tyckte det verkade omständingt. Jag ansåg även att dålig musik i gymets högtalare och störiga personer kunde ignoreras med hjälp av mental fokusering. Numera betraktar jag min iPod Shuffle som en oumbärlig träningspartner. Förutom att motivera mig till att träna med maximal intensitet hjälper den till att skärma av mig från alla andra som tränar och minskar därmed risken för mig att bli distraherad från min uppgift. Den är dessutom väldigt liten och extremt praktisk med sitt inbyggda clips.

Jag blev inspirerad till att skriva detta då jag upptäckte att Apple har lanserat en helt ny generation iPod:s. Jag blev omgående förälskad i den nya iPod Nano:n som du ser nedan. Den är bara några millimeter större än min Shuffle och har en multi-touch-diplay, pedometer samt radio. Då min Shuffle fungerar perfekt är detta inte ett motiverat köp för mig just nu, men vi får se hur länge jag lyckas hålla mig. Jag får försöka distrahera mig med min nya iPhone 4 som jag skall hämta imon :)

3 kommentarer:

  1. "Vill ha" är en perfekt motivation till att köpa något :) Å andra sidan behöver man inget annat om man har en iPhone...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. "Vill ha" räcker långt :)

    SvaraRadera
  3. Nej! nu får det räcka med tekniska prylar! Icke! =P

    SvaraRadera