lördag 25 september 2010

Svenska Grapplingligan

Idag gjorde jag min tävlingsdebut i Submission Wrestling. Jag ställde upp i -77kg för nybörjare. Med tanke på att jag med största sannolikhet vägde in lättast av alla (ca 73kg) och bara har tränat en handfull gånger det senaste året är jag relativt nöjd med min insats. Jag lyckades med några nedtagningar, passeringer och svepningar. Den enda förlusten var dessutom i den sista matchen, när jag var som tröttast, mot den svåraste motståndaren. Nästa gång är det vinst som gäller. Punkt slut :)
Tack till Louise som filmade, Rickard som stöttade, Ivan & johan som var med och tävlade samt Christian som coachade mig i den första matchen.


Extra mycket tack går till Peter, min personliga SW-tränare. De sista träningarna var perfekt förberedelse inför tävlingen.







6 kommentarer:

  1. Kul att se att du satte i stort sett alla tricks vi drillat den senaste veckan. Bra kämpat!!!

    SvaraRadera
  2. Precis. Det är väl det som gör att jag ändå är ganska nöjd. Så går det när man har en bra tränare :) Tack för hjälpen!

    SvaraRadera
  3. Puss på dig!
    Fan vad glad jag blir när jag får lite cred...

    SvaraRadera
  4. Grymt bra jobbat. Jag tycker alla som bara vågar gå in i en ring eller ut på en matta i tävling är vinnare. Starkt gjort Henke.
    Jonas Thorén

    SvaraRadera
  5. Tack Jonas!
    ...och det var inte sista gången :)

    SvaraRadera
  6. Grym blogg, snygga matcher på SGL, skall följas!

    //Akatora

    SvaraRadera