söndag 10 oktober 2010

Kesella-recept

Kesella är ett enkelt sätt att få i sig bra med protein. Naturligtvis går den att äta som den är, men det blir godare och ändå mer näringsrikt om man tillsätter annat också. Min favorit just nu är:

250g Kesella
100g Carlshamn Soygurt Vanilj
10g Valnötter
10g Naturella jordnötter
15g Russin

Alla sorters nötter och frön (exempelvis solrosfrön och krossade linfrön) samt frukt och bär passar väldigt bra till kesella. Jag tillsätter soygurt för att få en tunnare och lenare konsistens samt godare smak. Nötter och russin har jag med för det nyttiga fettet, smaken och tuggmotståndet.

Vad brukar du blanda din kesella med? Dela gärna med dig av din favorit bland kommentarerna.

6 kommentarer:

  1. Låter bra att blanda ut den, ska jag prova. Jag äter kesella med bär och i vanlig ordning havregryn.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar bara blanda ut den med 2 matskedar outspädd Fun Light Lime. Smakar lite som en efterrätt då :)

    SvaraRadera
  3. Fun Light har jag aldrig provat, men det är tydligen ganska vanligt. Det skall bli intressant att se hur det smakar.

    SvaraRadera
  4. Vad tyckte du om Fun light då?

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Jag har inte provat än :)
    Jag försöker dessutom att minimera mängden sötningsmedel, så det kommer inte bli ett stående inslag för min del, hur gott det än smakar :)

    SvaraRadera