tisdag 28 december 2010

Den stora nyheten

För en dryg månad sedan skrev jag om att jag skulle avslöja en stor nyhet ...vilket är att Sportlife i Rollsbo planerar att bygga ut och bli minst 700 kvm större genom att ta över Postens gamla lokal på bottenplan.  Detta kommer bli den största förändringen hittills, vilket inte säger lite med tanke på allt som har gjorts tidigare. Den nya ytan kommer användas till både gym och gruppträning. Det kommer ta sin tid att genomföra detta och jag har inte fått information om när byggnationen startar, men jag kommer hålla er uppdaterade. Sportlife Rollsbo kommer bli den bästa träningsanläggningen på långa vägar!

4 kommentarer:

  1. Hur har ni tänkt utforma gymmet?
    Inga planer på att införa en del där det finns möjlighet till "Crossfit"? Det går ju att utbilda instruktörer, som har s.k. "Metcons" och dylikt varje dag där.
    Det som behövs är väl främst ställningar för knäböj/m.m. , Pullups-"räcken/stänger", romerska ringar, m.m.

    SvaraRadera
  2. Ingenting är färdigt än. Jag vet inte om det kommer bli en Crossfit-avdelning som ser ut som du tänker dig, men det kommer med största sannolikhet bli något liknande. Ytan för träning med fria vikter kommer förmodligen bli betydligt större än vad den är idag. Det låter bra va?

    SvaraRadera
  3. Så länge ni löser Romerska ringar och fler skivstänger med korrekt vikt (20kgs) så är jag mer än nöjd! :)

    SvaraRadera
  4. Ok. Jag skall se vad jag kan göra :)

    SvaraRadera