fredag 6 maj 2011

Ny matvana och tips

Det är ofta tidsbrist eller ren lathet som sätter  käppar i hjulet för de flesta när det gäller att äta regelbundna och näringsriktiga måltider. För att spara tid och göra det lättare för sig själv att hålla sig till bra mat är det väldigt bra att laga flera portioner av hela måltider eller åtminstone ha färdiglagat protein i frysen som enkelt kan värmas och ätas till potatis, ris och/eller grönsaker. De senare är ju enklare att fixa på kort varsel.

Jag brukar alltid ha färdig kalkon i frysen. Antingen lagar jag en hel kalkon eller så blir det några färska filéer som steks i ugnen. Båda fryses in i småbitar som är lätta att portionera. Idag gjorde jag mina första pannbiffar (brukar annars oftast bara äta kött på restaurang), vilket jag framöver också skall försöka att alltid ha hemma i frysen. Detta blir första steget i mina nya mer varierade matvanor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar