söndag 25 september 2011

Cybex Eagle Benpress

Det som in kan se i videon är hittills det enda tillfället som jag har tränat med denna maskinen. Med andra ord kan det finnas anledning att komma tillbaka med mer kommentarer när jag har testat den lite mer.

Den största och mest nämnvärda skillnaden mellan denna och VR2-modellen som jag har skrivit om tidigare är att denna har en jämnare belastningskurva. Ansträngningen minskar ju mer man rätar på benen även i denna, men den minskar betydligt mindre, vilket naturligtvis är ett stort plus. Jag lyckas även få den att aktivera rumpan i större utsträckning. Jag är inte säker på vad det beror på men med största sannolikhet beror det på den något annorlunda rörelsebanan. Ryggstödet är även betydligt mjukare och jag upplevde att ryggen "fastnade" lite, vilket hjälpte mig att undvika att lyfta från sitsen.

Sammantaget blir betyget högt och jag rekommenderar er starkt att börja använda den om ni inte redan har gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar