måndag 31 oktober 2011

Bättre resultat och mer tid över!

Jag har skrivit det förut och här kommer det igen. Ett av de vanligaste misstagen som görs inom träning är att träna för länge och för ofta samt vila för lite. Att träna för länge och för ofta är inte bara bortkastad tid, det kan hindra din utveckling totalt. Ur denna synvinkel har jag alltid varit noggrann med att ge min kropp den vilan den behöver och hellre för mycket än för lite om jag skulle vara osäker.

I torsdags föddes min andra dotter. Att ha familj och två barn har gett mig ytterligare en anledning att inte slösa bort min tid i gymet. Som tur är har jag väldigt nära mellan bostad, jobb och träning, vilket sparar mycket tid. Nu har jag mer förståelse för de som har svårt att få plats med regelbunden träning i kombination med jobb och familj, men det är inte omöjligt. Man kanske inte alltid har möjlighet att träna vad man vill när man vill, men det krävs inte många eller långa träningspass för att bibehålla en stark och frisk kropp. Kom ihåg det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar