lördag 24 december 2011

-3kg fett på 6 veckor

Sex veckor har nu gått och jag har lyckats minska min fettmassa med ganska exakt tre kilo. Kroppsvikten har minskat med fyra kilo, men ett kilo av dem är vätska.

Det har varit sex behagliga veckor. Maten har varit godare och mer varierad än någonsin och träningen har fungerat mycket bra. Det har dock inte blivit någon träning utöver styrketräningen. Tre pass per vecka på cirka 45 minuter är allt.

Före- och efter-bilderna är mer ärliga än vad de är bra. De hade kunnat göras mycket bättre (om hela kroppen var med och någon annan tog bilden), men det viktigaste är att de är tagna under så lika omständigheter som möjligt utan några försök att försämra före-bilden eller förbättra efter-bilden. Själv ser och känner jag en större skillnad än vad bilderna visar.

Efter jul är planen att fortsätta på exakt samma sätt för att se hur långt det räcker. Sedan planerar jag att experimentera med ett alternerat kaloriintag för att bibehålla den lägre fettmassan samtidigt som jag försöker manipulera upp muskelmassan några kilon.


3 kommentarer:

  1. Nu är detta en sen kommentar, men mycket bra jobbat! Man ser en stor skillnad. Hur gick det med fortsättningen som du beskrev?

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar.
    Jag har faktiskt inte startat nästa steg i experimenterandet än, men det det är dags för det väldigt snart. Jag har ett par olika kost-experiment samt ett träningsexperiment på gång. Om två till tre veckor tror jag att jag har klart för mig var jag skall börja.

    SvaraRadera
  3. Kul! Skriv gärna om det när det är dags igen. Ska bli intressant att se hur det går.

    SvaraRadera