söndag 4 december 2011

Bounty-pudding

När jag skulle göra min proteinchokladpudding till kvällsmat härom dagen upptäckte jag att både kakaon och Double Pro:n med banan/jornötsmak var slut. Jag använde därför endast Double Pro choklad, men tillsatte i sista sekund även kokosflingor. Det blev en fullträff! Jag har en gång tidigare strött några kokosflingor på toppen, men de övriga ingredienserna överröstade kokossmaken. Med en ren chokladsmak i grunden och en större mängd kokos jämnt fördelad i hela smeten blev det perfekt. Om du gillar kokos lovar jag att du kommer gilla denna blandningen.

Dagen innan malde jag ner tre pepparkakor och mixade ner i puddingsmeten. Det smakade gott, men när jag hade ätit upp hälften började jag tröttna på smaken. En del smaker gör sig inte så bra i vissa konsistenser helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar