måndag 16 januari 2012

Nötfärsbiffar

Som jag har nämnt tidigare är det väldigt praktiskt att laga större mängder av exempelvis kött och kyckling som man snabbt och lätt kan ta fram ur frysen och värma när det behövs.

Jag är väldigt nöjd med smaken på min nötfärsbiffar. Övriga familjemedlemmar (som är gamla nog att äta fast föda) gillar dem också. Till 1,8kg färs tillsätter jag 4 ägg, en stor gul lök (finhackad och stekt) några soltorkade tomater (skurna i små bitar) samt kryddor (salt, vitpeppar, svartpeppar, paprika, chili och basilika).

Fotot är för övrigt taget under dåliga ljusförhållanden med min nya iPhone 4S. Den är betydligt bättre på att ta bra bilder under dåliga ljusförhållanden än sin föregångare.


4 kommentarer:

  1. Tack för dina bra mattips!! mera sånt.H

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! Mera sånt :)

    SvaraRadera
  3. Bra Therese, det tycker jag verkligen att du skall göra.

    SvaraRadera