söndag 18 mars 2012

Fit For Fight - Vecka 9+10

Två veckor har gått sedan den senaste rapporten och som vanligt är det goda nyheter. Jonas har gått ner ytterligare två kilo och fettprocenten fortsätter också att sjunka.

Totalt resultat på tio veckor:
Kroppsvikten har minskat med 14kg från 104,6 till 90,6
Fettprocenten har minskat med 9,9 procentenheter från 22,1 till 12,2

För två veckor sedan gjorde Jonas en gastroskopi som visade att hans magkatarr har försvunnit helt och hållet. Han upplevde en snabb förbättring efter att han ändrade maten och har kunnat sluta med sin medicin.

Jag har haft en underbar dag på jobbet idag. Till en början var Peter (känd från första Fit For Fight-projektet) och Nathalie med och spred energi på min Box-klass. Sedan kom Jonas och visade upp fortsatt imponerande resultat.

Till sist hade jag en Family-instruktion (föräldrar med barn under 15 år) med en pappa och hans dotter. Det är inte ofta någon gör allting perfekt på första försöket när man instruerar styrketräningsövningar, speciellt inte barn, så denna tjejen imponerade på mig. Hennes pappa berättade att hon dansar. Jag frågade inte, men jag skulle gissa på balett. Förmodligen var det disciplinen och kroppskontrollen hon lärt sig i därifrån som jag fick se effekten av idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar