torsdag 19 juli 2012

Kryddstark nötfärs

Jag älskar nötfärsbiffarna jag brukar göra, men för att spara tid har jag den senaste tiden stekt en hel panna med färs istället. Jag börjar med att hacka två lökar och lägger dem i pannan. När löken börjar få färg lägger jag i 250g champinjoner och några minuter senare själva nötfärsen (800g). Efter ytterligare några minuter kryddar jag med salt, svartpeppar, cayennepeppar, chilipeppar, paprikakrydda och basilika. Sist men inte minst kommer tomatpurén och lite soja.

Detta är väldigt enkelt och gott. Jag brukar bara dela champinjonerna i två delar, jag gillar stora bitar. Jag behåller även färsen i lite större bitar. Jag föredrar att inte tillsätta någon vätska. Det är inte menat att bli en köttfärssås.


4 kommentarer:

  1. Det här med recept är ett mycket uppskattat inslag! Ska prova detta snart.

    SvaraRadera
  2. Ja, kostinläggen överlag brukar ofta generera extra intresse, så jag skall försöka göra dem oftare.

    SvaraRadera
  3. Hey friend. I think your site is very interesting for me, your site give me some important information, thanks a lot!

    SvaraRadera
  4. You are welcome! Thanks for the feed back!

    SvaraRadera