lördag 11 augusti 2012

Kyckling med röda linser och Chunky Salsa

Det senaste tillskottet på min meny är röda linser. De innehåller huvudsakligen kolhydrater men är även väldigt rika på protein, fibrer och mineraler. De är väldigt tråkiga i både smak och konsistens, så jag har funderat över hur jag kan äta dem på bästa sätt. Idag hittade jag en mycket enkel och smakmässigt helt ok lösning. Jag kokade linserna (tar bara tio minuter) i en kastrull och tinade upp färdig kyckling som jag hade i frysen. När linserna var färdiga lade jag ner den värmda kycklingen samt några skedar Santa Maria Chunky Salsa och blandade alltihop. Eftersom salsan var kylskåpskall lät jag allt stå på svag värme i en minut innan jag åt. Förmodligen funkar det även bra att koka linserna och blanda ner dem i köttfärsen jag brukar steka, men jag har inte testat det än.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar