måndag 13 augusti 2012

Träningsjournal - Exempel

Så här ser min träningsjournal ut. Den är i grunden utformad för sju övningar, med möjlighet upp till fem set per övning. Jag använder oftast fler övningar och färre set, så därför skriver jag ofta två övningar på samma "rad". Direkt till höger om namnet på övningen har jag en ruta för att notera inställningar i. Exempelvis sits eller startposition i en maskin.

I just detta passet är det enklast att förklara siffrorna baserat på näst sista övningen, alltså Shrugs. Nästan alla andra övningar utfördes med någon set-variabel som gör att siffrorna ser annorlunda ut. Jag noterar tre värden för varje set. Till vänster (20) är antal reps, till höger (25) är motståndet och överst (90) är TUT, eller Time Under Tension, vilket är så många sekunder som setet varade. Linjen mellan två set, som det här nästan alltid står 120 på är mängden vila i sekunder mellan seten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar