onsdag 19 september 2012

The Big 4 på fastande mage

Idag genomförde jag mitt första träningspass på fastande mage. Jag tog en dos Massacra samt 6 gram EAA innan bara.

Träningen bestod av Knäböj, Bänkpress, Marklyft, och Chins med supinerat grepp. På de tre första övningarna körde jag två värm-set + tre work-set. Jag struntade i uppvärmningen inför chinsen och gick direkt på tre work-set. Jag gjorde mellan sex och tio reps i samtliga set.

Det gick förvånansvärt bra. Jag upplevde att jag hade lika bra fokus och kraft som innan jag startade den periodiska fastan. Benen kändes rejält matta när jag stapplade till bilen sen. Jag kommer träna nästa pass tidigast på fredag. Träningsplanen är inte spikad än, så vi får se hur det blir.

Jag körde ett liknande upplägg för cirka 14 år sedan och jag tror att jag har kvar träningsjournalen från den tiden, så jag skall försöka hitta den.


4 kommentarer:

  1. Vad är anledningen till att du har gått från mer isolerade övningar till detta upplägg (om man går efter övningarna du har lagt upp här)? Ett speciellt mål eller bara allmän variation?

    SvaraRadera
  2. Det finns tre anledningar.

    1. Fysisk och mental variation
    2. För att se om jag kan få bättre utveckling från mindre träning och mer vila.
    3. Utvärdera eventuell positiv hormonell respons från att träna fler muskler i samma övning samt träningspass.

    SvaraRadera
  3. Det låter väldigt intressant. Berätta gärna hur det går och lycka till!

    SvaraRadera