söndag 23 december 2012

God Jul

I morgon är det julafton. Enligt tradition vill jag uppmana alla att njuta av julens goda utan dåligt samvete. Mitt bästa tips till dig som vill göra detta, men samtidigt begränsa ditt ätande, är att bara äta av det du tycker är godast och undvika allt annat. Många olika smaker gör det lättare att fortsätta äta och det är då det blir för mycket. Välj istället ut några saker du tycker är godast och njut av dem hur mycket du vill ...och nästa år ser du till att vara i så mycket bättre form att du inte behöver någon strategi vid julbordet :)


2 kommentarer:

  1. Det låter sunt. Julen förde med sig två kilon för mig - och året ut kommer jag unna mig mer än vanligt - men efter nyår ska jag omforma mitt program och förhoppningsvis vara i just den form du nämner till nästa jul. God fortsättning!

    SvaraRadera