fredag 22 februari 2013

120cm Vertikalhopp

Det blev nytt personbästa idag igen. Denna gången var stapeln med vikter 120cm hög. Det gick faktiskt lättare än vad jag trodde. Förmodligen hjälpte tights:en och de nya skorna till lite grand. Jag kommer definitivt klara av att hoppa ändå högre än detta.

Riskerna med explosiva rörelser gjorde sig dock påminda. Jag värmde upp innan, men bevisligen inte tillräckligt. Jag känner av en smärta i vänster höftböjare nu efteråt, men den är väldigt lindrig så jag räknar med att den är borta om några dagar.

Jag förstår om det är tråkigt att se mig hoppa i varenda inlägg, så jag skall försöka få tid till andra inlägg också :)

2 kommentarer:

  1. Tvärtom! Efter att ha sett så många (grymt inspirerande) styrkefilmer från dig så är det kul att se dig göra något helt annat. Det är alltid kul att se andras bredd och nyfikenhet, det ökar mitt eget träningsintresse. Har du en uttänkt teknik för de här hoppen eller låter du bara kroppen komma på sin bästa lösning under tiden?

    SvaraRadera
  2. Ok. Bra att veta :)

    Det var först idag som jag tänkte på tekniken. Innan har jag bara spontanhoppat :)
    Jag tog medvetet andra byxor och skor på mig och stod lite längre ifrån vikterna, annars har jag inte någon speciell uttänkt teknik.

    Tack för kommentaren!

    SvaraRadera