måndag 22 april 2013

TricepsTips

Av någon konstig anledning har jag aldrig tidigare kommit på tanken att utnyttja Pure Negatives när jag  kör French Press med hantlar. Jag testade det idag och det fungerade väldigt bra. Senast jag körde övningen gjorde jag ett "vanligt" set på cirka 75 sekunder TUT med 7kg-hantlar. Idag tog jag 10kg och gjorde först så många "vanliga" reps jag kunde. Sedan pressade jag upp hantlarna med hjälp av både bröst, axlar och triceps, för att sedan bromsa genom den negativa delen av en French Press.

Det är ganska vanligt att se personer avsluta sina French Press:ar med att gå direkt över till en smal bänkpress-rörelse. Det leder dock huvudsakligen till en förlängning av ansträningen, medan Pure Negatives, förutom att förlänga ansträngningen, även höjer intensiteten i ansträngningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar