onsdag 20 november 2013

Dips och Ring-armhävningnar

Dagens träningspass bestod bland annat av Dips och Ring-armhävningar. Efter ganska många olika mobiliseringsövningar för hela kroppen samt uppvärmning startade jag passet med Dips. Det är ganska länge sedan jag körde dips regelbundet. Tidigare har jag alltid känt av en irriterande känsla i axlarna på grund av den relativt extrema positionen för axelleden i bottenpositionen. Det har dock alltid gått över efter några dagar. Nu när jag mobiliserar axellederna innan träningen är inte detta ett problem längre. Jag tar det än så länge ganska försiktigt och undviker att träna till failure för att bibehålla tekniken så perfekt som möjligt.

Efter dips körde jag Ring-armhävningar. Förutom att bara ge variation är syftet att utmana min teknik och kroppskontroll extra mycket. Det jag fokuserar på är att bibehålla en neutral ryggrad (inklusive nacken), lodräta underarmar samt en stabil skuldra. Samma fokus gäller när jag kör Dips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar