fredag 26 december 2014

Marklyft - Starten på en ny vänskap?

Idag på annandagen startade även den nya marklyft-progrssionen. Likt Front Squat:en testade jag redan på julafton, men idag blev det mer uppstyrt, om ändå inte helt förutbestämt. Jag hade inte valt vilken den tyngsta vikten skulle bli. Den tyngsta blev 80kg, men jag backade till 75kg för att jag ville ha en god marginal teknikmässigt. Jag vill hellre börja för lätt än för tungt. Börjar jag för lätt kommer det i värsta fall att senarelägga utvecklingen med en vecka eller två. Om jag däremot startar för tungt, kan en sämre teknik uppstå, som sedan följer med hela progressionen och i värsta fall gör att jag får tillbaka mina bekymmer med ryggen och bäckenet som jag har haft tidigare.

Nuvarande personbästa är en 1:a på 125kg och 5x5 på 100kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar