onsdag 10 december 2014

Uthålligheten bevisar sig igen

Detta var mitt träningspass idag, onsdagen den 10:e december:

Knäböj
5 reps på 60kg
5 reps på 70kg
5 reps på 80kg
5 reps på 90kg
2 reps på 100kg
5 set á 2 reps på 110kg

Supinerade Pull-Ups
5 set á 5 reps på kroppsvikt

Bänkpress
5 reps på 40kg
5 reps på 50kg
5 reps på 60kg
3 reps på 70kg
8 set á 3 reps på 80kg

Brutalbänk
5 set á 5 reps

Höft- och ryggextensioner
3 set á 10 reps

Det var bara bänkpressen som skulle vara ansträngande i detta passet. Övriga övningar motsvarar 50-60% ansträngning. Målet med bänkpressen var att göra så många set som möjligt med 3 reps på 80kg. När jag kom till det femte setet vågade jag inte köra ensam längre, utan bad om passning. Som jag misstänkte blev det femte setet precis på gränsen av vad klarade. Efter det setet funderade jag på hur jag skulle fortsätta. Förmodligen skulle jag bara klara 2 reps i nästa set. Då kom jag på att räkna de totala antalet reps jag gjort hittills på 80kg. Det var femton stycken. I stort set samma antal reps innan prestationen kickade igång på riktigt i det förra tuffa bänk-passet. Jag bad om passning igen och gick in med inställningen att det var nu som prestationen skulle starta på riktigt och att jag skulle klara tre reps. Kanske till och med klara dem lättare än setet innan. Jag hade rätt! Jag gjorde tre reps, och de gick betydligt lättare än innan. Nu hade jag gjort 6 set och 18 reps totalt. Jag bestämde mig för att sikta på 8 set och totalt 24 reps, vilket gick utan problem. Det sjunde och åttonde setet gick lika "lätt" som det sjätte.

Det går bra nu :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar