torsdag 8 januari 2015

14st set bänkpress på 90kg

Idag stod det tung bänkpress på schemat.  Förra veckan gjorde jag 9st 2:or på 87,5kg och idag var det 90kg som gällde. Jag bedömde det inte omöjligt att göra 2:or, men det kändes inte sannolikt. Jag lyckades göra 14st 1:or. Jag hade möjligtvis kunnat göra en tvåa i något eller några av seten, men jag ville inte riskera failure, då jag tror att det hade resulterat i ett lägre totalt antal reps. Jag valde för övrigt faktiskt att avbryta efter det 14:e setet. Jag hade förmodligen kunnat göra några till om jag hade fortsatt, men jag hade svårt att tagga till och fokusera ordentligt, så det fick räcka där.

Som vanligt tog det ett tag innan muskelfibrerna nådde sin topprestation. Den tionde 1:an var den lättaste av alla :) Nästa vecka blir det 92,5kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar