onsdag 14 januari 2015

Nytt rekord i bänkpress

Det var tillfredsställande att klara 92,5kg i måndags trots att det endast var ett tangerat rekord. Det var dock endast ett genrep inför dagens pass som enligt plan skall vara det bäst lämpade passet för maxprestation i bänkpress. Av erfarenhet värmde jag upp ordentligt och lyckades tillslut göra ett enligt mig godkänt lyft på 95kg. Videon visar det andra försöket. Jag fick upp stången på första försöket också, men jag lyfte rumpan från bänken, vilket inte är ok. Jag gjorde även ett försök på 97,5kg men det var jag inte i närheten av att klara.

Jag har inte bestämt mig för hur bänkpressträningen skall fortsätta efter idag, men 100kg är naturligtvis väldigt lockande, så det blir med största sannolikhet ett upplägg med det som mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar