fredag 20 februari 2015

Fredag - nya rekord

Dagens träningspass bestod av samma övningar som jag körde i måndags. Det blev ett riktigt bra pass. Hela passet var planerat innan start och jag hade en tid att passa, så det blev ett väldigt fokuserat och effektivt pass. Det brukar det visserligen ofta vara, men idag kändes det extra bra. Speciellt med tanke på hur nöjd jag var med min prestation i alla övningar. 

Front Squat och Marklyft är lättare än vad jag har tränat på tidigare, men just nu är jag väldigt nöjd med att kunna träna dem på detta viset utan bekymmer men SI-leden.

Jag använde ett bredare grepp för Pull-Up idag, vilket kändes bra. Jag ville lägga allt fokus på tekniken och brydde mig därför inte om att försöka göra fler reps än senast.

Push Jerk:en ökade jag till 52,5kg och lyckades göra samma 5x5 som senast, vilket blev nytt rekord.

Även Knees 2 Elbows gick bra. Totalt 3 fler reps än senast.

Front Squat
Uppvärmning + 5x5 på 70kg (5kg tyngre än i måndags)

Marklyft
Uppvärmning + 5x5 på 80kg (5kg tyngre än i måndags)

Strikta Pull-Up (med pronerat grepp)
6x4 med endast kroppsvikt (samma som i måndags)

Push Jerk
Uppvärmning + 5x5 på 52,5kg (2,5kg tyngre än i måndags och nytt rekord)

Strikta Knees 2 Elbows
5x8 (Totalt 3 fler reps än i måndags)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar