torsdag 19 februari 2015

Försiktig utveckling och billigt rekord

Det blev ett bra träningspass igår. Jag startade med Front Squat och Marklyft och körde samma antal set och reps som i måndags, men fem kilo tyngre i de fem sista seten. I några av seten utmanade jag tekniken ytterligare med lite högre tempo på repetitionerna, vilket inte var några problem.

Det enda pressmomentet för överkroppen blev Thrusters. Jag har i stort sett bara gjort Thrusters en gång tidigare och det var ett år sedan. Då gjorde jag som bäst 4 reps på 42,5kg. Syftet för dagen var i första hand att stämma av tekniken och prestationsförmågan, inte att stimulera någon effekt. Eftersom jag har förbättrat både teknik och styrka när det gäller alla övningar ovanför huvudet räknade jag med att prestera mycket bättre idag. Jag klarade 10 reps på 42,5kg. Kapaciteten har nog funnits där ganska länge, så därför kallar jag det för ett "billigt" rekord. Men billigt eller inte, så är det alltid roligt med nya kvitton på sin utveckling. Speciellt när man inte har tränat på det specifika momentet.

Jag körde även några set Skivstångsrodd och Kippade Pull-Up, men inga märkvärdiga vikter eller reps.

Passet avslutades med 3x500m Rodd (1 minut vila) på tiderna 1:46 - 1:46 - 1:49.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar