tisdag 17 februari 2015

Nya utmaningar

Såhär såg min träning ut igår:

Ass 2 Grass Front Squat
Syftet var att utmana kroppen med större rörelseomfång än vad jag har använt det senaste och samtidigt hålla igen lite på belastningen för att se hur kroppen hanterar det. Efter uppvärmning gjorde jag 5x5 på 60kg.

Marklyft
Körde samma strategi som för knäböjen. Efter uppvärmning gjorde jag 5x5 på 70kg

Strikta Pull-Up
Som variation körde jag med pronerat grepp, vilket är betydligt tyngre än supinerat. Jag gjorde 6 set á 4 superstrikta reps.

Push Jerk
Målet var att göra 5x5 på en så tung vikt som möjligt. Jag har tidigare gjort 5x5 på 50kg i Push Press och i Push Jerk klarar man generellt mer, men eftersom det är en ny övning för mig, så valde jag att testa 50kg, vilket gick bra.

Strikta Knees 2 Elbows
Målet var att göra så många reps som möjligt fördelat över fem set. Det blev 8+8+7+7+7, vilket är två reps fler än mitt tidigare bästa resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar