lördag 14 februari 2015

Over Head Squat & Snatch

Idag tränade jag uteslutande Over Head Squat och Snatch. Det blev ett nytt rekord med 5 reps på 55kg i OHS. Kapaciteten har förmodligen funnits där ganska länge. Jag har helt enkelt inte brytt mig om att testa tidigare. Jag gjorde en femma på 50kg häromdagen, men innan dess var det länge sedan jag gjorde fem reps. I somras ägnade jag några pass till att träna upp mitt 1RM, vilket då hamnade på 70kg. Jag är tveksam över om jag klarar mer än det nu.

Efteråt tränade Snatch för första gången sedan knäskadan. Jag gjorde fem reps på 60kg som tyngst. Knät kändes bra, men jag lyckades inte fånga någon av dem på helt raka armar, så tekniken fanns där inte riktigt. Det var därför jag valde att inte försöka tyngre. Jag har ju klarat 67,5kg som tyngst och jag ser väldigt mycket fram mot att klara 70kg. Min teknik i att få upp stången börjar ser ganska bra ut, så det gäller att bli bättre på att komma under stången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar