tisdag 10 mars 2015

Träning - Måndag

Här kommer videomaterial från träningen i måndags. Jag startade med Front Squat och 5 set á 3 reps på 82,5kg. Detta är den tyngsta vikten jag har gjort mer än en repetition på om jag minns rätt. Huvudsyftet är att förbereda kroppen på tyngre frivändningar framöver.

Därefter blev det marklyft. Här planerar jag också betydligt tyngre lyft framöver och siktar ytterst på att förbättra mitt 1RM på 130kg. Jag tränar ofta marklyft med start från stående, men idag, med tanke på framtida maxlyft, startade jag från golvet och gjorde alla reps i form av singlar. Jag minskade på den muskulära stressen något genom att endast utföra den koncentriska delen. Jag är väldigt nöjd med tekniken och känslan jag fick till här. Jag gjorde totalt 26 singlar fördelade över 5 set.

Strikta Supinerade Pull-Up var initialt planerade att endast vara 5x5, men jag valde att avsluta med att göra så många reps som möjligt i sista setet, vilket blev 10st. Jag har inte kört exakt så någon gång tidigare, så det går inte att göra en exakt jämförelse, men med hänsyn till att jag hade gjort 4 set á 5 reps innan så är jag riktigt nöjd. Jag lyckades göra dem ändå mer strikta än vanligt också.

Målet med Bänkpressen var att göra 5x5 på 70kg utan att anstränga mig mycket, men efter första setet kände jag att det inte skulle gå, så jag nöjde mig med 3 reps i resterande set. Axlarna var rätt trötta då detta var den fjärde träningsdagen i rad, så jag är inte missnöjd.

Passet avslutades med K2E där målet var att göra 5 set á 6 reps med god marginal, vilket jag lyckades med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar